16 березня 2020 року
для учнів 11-А, 11-Д  класів
Тема                   Сучасні екологічні проблеми у світі та в Україні.

1. Прочитати § 39 стр. 134-136.
2. Практичне завдання
1. На контурній карті України позначити регіони з різним рівнем забруднення.
За ступенем забруднення Україну можна розподілити на такі території:
1) відносно чисті (до них належать заповідники й національні парки);
2) умовно чисті та малозабруднені;
3) забруднені;
4) дуже забруднені;
5) екологічної катастрофи.

Тип території
Площа,%
Приклади
відносно чисті
7
Природоохоронні території (заповідники та національні парки)
умовно чисті та малозабруднені;
22
Окремі райони Закарпатської, Івано-Франківської, Чернівецької, Тернопільської, Рівненської, Житомирської, Сумської, АР Крим
забруднені;
40
Основна частина степової та лісостепової зони (Вінницька, Кіровоградська, частково Миколаївська, Одеська, Запорізька області)
дуже забруднені;
30
Чернігівська, Дніпропетровська, Луганська, Київська, Донецька області, Полісся
екологічної катастрофи.
1
30-км зона ЧАЕС, Причорноморські райони
інтенсивного зрошення
1. Чорнобильська катастрофа та її наслідки.
2. Сучасний стан навколишнього природного середовища у Кіровоградській області:
·        Стан атмосферного повітря та зміна клімату;
·        Водні ресурси Кіровоградщини (їх характеристика та використання);
·        Земельні ресурси та ґрунти Кіровоградської області;
·        Відходи та поводження з ними у Кіровоградському регіоні;
·        Вплив промисловості, енергетики та транспорту на довкілля регіону;
·        Сільське господарство та його вплив на довкілля Кіровоградщини;
3. Шляхи подолання екологічної кризи Азово-Чорноморського басейну.

*протягом карантинних заходів виконати 1 презентацію і надіслати на електронну пошту volodina-babich2017@ukr.net


19 березня 2020 року
для учнів 11-А, 11-Д  класів
Тема          Види забруднення, їхні наслідки для природних і штучних
екосистем та людини. Поняття про якість довкілля.
Критерії забруднення довкілля.

1. Прочитати § 49 стр. 137 – 140

2. Виконати письмово.
Дайте письмово відповідь на запитання:
1.     Які види забруднювачів ви знаєте?
2.     Яке забруднення вважають природним, а яке антропічним (антропогенним).
3.     Що мають на увазі під механічним забрудненням? Назвіть види фізичного забруднення.
4.     Що мають на увазі під механічним забрудненням?
5.     Які наслідки радіоактивного (радіаційного) забруднення?
1.     Механічне забруднення довкілля та його наслідки для екосистем і людини.
2.     Хімічне забруднення довкілля та його наслідки для екосистем і людини.
3.     Фізичне забруднення довкілля та його наслідки для екосистем і людини.
4.     Біологічне забруднення довкілля та його наслідки для екосистем і людини.

*протягом карантинних заходів виконати 1 презентацію і надіслати на електронну пошту volodina-babich2017@ukr.net





23 березня 2020 року
для учнів 11-А, 11-Д  класів
Тема          Антропічний вплив на атмосферу.
Наслідки забруднення атмосферного повітря та його охорона.

1. Прочитати § 43 стр. 146 – 148

2. Виконати письмово.
Заповніть таблицю та визначте екологічне значення змінних складників частин повітря в умовах забруднення атмосфери.
Сформулюйте висновок про наслідки змін хімічного складу повітря.
Назва
Джерело
Екологічне значення
Вуглекислий газ


Вуглеводні


Сульфур (IV) оксид


Нітроген (IV) оксид


Тропосферний озон


Метан


2. Парниковий ефект і глобальне потепління клімату.
3. Смог: причини виникнення та наслідки.
4. Кислотні опади: причини і наслідки.

*протягом карантинних заходів виконати 1 презентацію і надіслати на електронну пошту volodina-babich2017@ukr.net




26 березня 2020 року
для учнів 11-А, 11-Д  класів
Тема          Антропічний вплив на гідросферу.
Причини порушення якості природних вод,
дефіцит водних ресурсів, принципи оцінки екологічного стану водойм.
Охорона водойм.

1. Прочитати § 44 стр. 148 – 151

2. Виконати письмово.
За допомогою таблиці визначте сутність та причини найпоширеніших екологічних проблем щодо гідросфери.
Назва
Сутність
Причини
Дефіцит питної води


Стічні води


Евтрофікація водойм


Забруднення через розливи нафти


Цвітіння води



1. Основні джерела гідросферного забруднення.
2. Наслідки забруднення гідросфери.
*протягом карантинних заходів виконати 1 презентацію і надіслати на електронну пошту volodina-babich2017@ukr.net



06 квітня 2020 року
для учнів 11-А, 11-Д  класів
Тема          Основні джерела антропічного забруднення ґрунтів, їхні наслідки.
Необхідність охорони ґрунтів.

1. Прочитати § 45 стр. 151 – 154

2. Виконати письмово.
За допомогою таблиці визначте сутність та причини найпоширеніших екологічних проблем літосфери.
Назва
Сутність
Причини
Деградація ґрунтів


Ерозія ґрунтів


Забруднення важкими металами


Радіоактивне забруднення


Засолення ґрунтів



*протягом карантинних заходів виконати 1 презентацію і надіслати на електронну пошту volodina-babich2017@ukr.net



09 квітня 2020 року
для учнів 11-А, 11-Д  класів
Тема          Антропічний вплив на біорізноманіття.
Проблеми акліматизації та реакліматизації видів.
Збереження біорізноманіття як необхідна умова стабільності 
біосфери.

1. Прочитати § 46 стр. 154 – 157

2. Виконати письмово.
Заповніть таблицю характеристики причин деградації біорізноманіття. Поясніть, чому втрата біологічного різноманіття є однією з глобальних екологічних проблем.
Причина
Визначення
Приклади
Руйнування природного середовища життя


Збільшення частки чужорідних видів живих організмів


Надмірна експлуатація природних ресурсів


Швидке зростання кількості населення


Загроза глобального потепління




1.Конвенція ООН про охорону біорізноманіття (Ріо-де-Жанейро, 1992).
2.Всеєвропейська стратегія збереження біологічного та ландшафтного різноманіття (Софія, 1995).
3.Основні положення Концепції Загальнодержавної програми збереження біорізноманіття на 2005 – 2025 роки (2004).


*протягом карантинних заходів виконати 1 презентацію і надіслати на електронну пошту volodina-babich2017@ukr.net



16 березня 2020 року
для учнів 10-А, 10-Д  класів
Тема          Мутації та їхні властивості.
Поняття про спонтанні мутації. Біологічні антимутаційні механізми.
1. Прочитати § 46 стр. 190 – 193
2. Виконати письмово вправи № 1, 2, 3 на 192 сторінці. 


19 березня 2020 року
для учнів 10-А, 10-Д  класів
Тема                 Захист геному людини від шкідливих мутагенних впливів
1. Прочитати § 47 стр. 194 – 197
2. Виконати письмово
Заповніть у робочому зошиті таблицю й сформулюйте основні заходи щодо захисту людини від шкідливих мутагенних впливів

Група
Представники
Основні заходи щодо захисту від мутагенів
Фізичні мутагени


Хімічні мутагени


Біологічні мутагени




23 березня 2020 року
для учнів 10-А, 10-Д  класів
Тема          Генетичний моніторинг в людських спільнотах.
1. Прочитати § 48 стр. 198 – 201
2. Виконати письмово
Дайте відповіді на запитання:
1.    Що таке генетичний моніторинг?
2.     Яка мета й напрями генетичного моніторингу?
3.     Що таке скринінг? Для чого здійснюють скринінг у медицині?
4.     Охарактеризуйте основні методи  молекулярно-генетичної діагностики.
5.    Зіставте названі методи медичного діагностування з органами, що досліджуються та отримайте латинське слово, яким позначають хворобу.
1.Спірографія
b метод обстеження шлунку
2 Флюорографія
o метод діагностування органів грудної порожнини
3 Кардіографія 
m метод вимірювання об’єму легень
4 Гастроскопія
r метод вивчення роботи серця
5 Реографія
s метод діагностування головного мозку
6 Енцефалографія
u метод діагностування кровотоку


26 березня 2020 року
для учнів 10-А, 10-Д  класів
Тема          Особливості генофонду людських спільнот та чинники,
які впливають на їх формування.
1. Прочитати § 49 стр. 202 – 205
2. Виконати письмово
Дайте відповіді на запитання:
1.     Чим характеризується популяція людини?
2.     Які чинники впливають на формування генофонду популяцій людини
3.     Які особливості генофонду людських популяцій?
4.     За допомогою таблиці порівняйте популяції людини й тварин. Що є спільного
й відмінного між ними? Зробіть висновок про причини подібності й відмінностей.

Ознаки
Популяція людини
Популяція тварин
Які зв’язки мають визначальне значення?


Що є основною умовою існування?


Які особливості є переважаючими?


Які чинники мають вирішальне значення у
формуванні?


Якими є особливості генофонду?






16 березня 2020 року
для учнів 9-Б класу
Тема                   Розвиток еволюційних поглядів. Теорія Ч. Дарвіна.
1. Прочитати § 43 стр. 182-183;  § 44 стр. 186-189
2. Виконати письмово
Завдання на зіставлення на сторінках 188-189
3. Заповніть таблицю
Історичні етапи розвитку еволюційних уявлень
Період
Учені, які працювали в цей період
Події в науці
Давні часи епоха середньовіччя
Демокріт, Геракліт, Лукрецій

1500–1800

К. Лінней, К. Вольф, П. Паллас, Ж. Бюффон

1800–1858

Ж.-Б. Ламарк, Ж. Кюв’є, Е. Дарвін, Ж. Сент-Ілер

1859–1940


Ч. Дарвін, А. Воллес, Т. Гекслі, Г. Мендель, Г. де Фріз,
М. Вавилов

1940 наш час

С. Четверіков, Ф. Добжанський, Дж. Холдейн, М. ТимофєєвРесовський,    Р. Фішер, Дж. Гулд





19 березня 2020 року
для учнів 9-Б класу
Тема                   Роль палеонтології, молекулярної генетики в
обґрунтуванні теорії еволюції
1. Прочитати § 43 стр. 184-185;
2. Виконати письмово

Завдання на застосування знань на сторінці 185

23 березня 2020 року
для учнів 9-Б класу
Тема                   Еволюція людини. Етапи еволюції людини.
1. Прочитати § 48 стр. 202-205
2. Виконати письмово
Заповніть таблицю  «Етапи розвитку людини»
Етапи розвитку людини
Етапи еволюції людини
Соціальний розвиток
Біологічний розвиток
Австралопітеки
(Australopithecus)


Людина вміла
(Homo habilis)


Людина прямо ходяча
 (Homo erectus)


Людина неандертальська
(Homo neanderthalensis)


Кроманьйонська людина
(Homo sapiens sapiens)




26 березня 2020 року
для учнів 9-Б класу
Тема                   Світоглядні та наукові погляди на походження та
історичний розвиток життя

1. Прочитати § 49 стр. 206-209
2. Виконати письмово
Завдання на зіставлення – сторінка 209
3. Виконайте тестові завдання з теми «Еволюція органічного світу»

Тест
Тема «Еволюція органічного світу»
Оберіть одну правильну відповідь.

1. Загальна кількість особин на певній території, які належать до однієї популяції, — це:
а) структура
б) ареал
в) щільність
г) чисельність

2. Середня кількість особин на одиницю площі чи об’єму на певній території, які належать до однієї популяції, — це:
а) структура
б) ареал
в) щільність
г) чисельність

3. Коливання чисельності природних популяцій, яке відбувається постійно внаслідок кліматичних, біологічних або інших факторів, — це:
а) мутації
б) популяційні хвилі
в) дрейф генів
г) природний добір

4. Переміщення особин з однієї популяції в іншу або на нові території — це:
а) природний добір
б) ізоляція
в) міграція
г) дрейф генів

5. Утворення великого червоного гребінця у самців курей є прикладом добору:
а) стабілізуючого
б) статевого
в) дизруптивного
г) рушійного

6. Утворення двох видів птахів, які мали спільного предка, на сусідніх островах є прикладом видоутворення:
а) алопатричного
б) симпатричного
в) шляхом схрещування
г) шляхом поліплоїдії

7. Критерій виду, який характеризує схожість зовнішньої і внутрішньої будови організмів одного виду:
а) екологічний
б) біохімічний
в) морфологічний
г) генетичний

8. Критерій виду, який характеризує кількість і структуру хромосом виду, його каріотип:
а) екологічний
б) біохімічний
в) морфологічний
г) генетичний

9. Пристосування живих організмів до певних умов середовища існування — це:
а) адаптація
б) конвергенція
в) дивергенція
г) паралелізм

10. 7 млн років тому в Африці жили:
а) ардіпітеки
в) сахельантропи
б) парантропи
г) неандертальці

11. 100 тисяч років тому в Європі жили:
а) ардіпітеки
б) парантропи
в) сахельантропи
г) неандертальці

12. Теорія, прихильники якої вважають, що життя було занесене на Землю з космосу:
а) креаціонізму
б) панспермії
в) абіогенезу
г) стаціонарного стану

13. Установіть відповідність між ознаками та умовами життя живих організмів, до яких вони адаптувалися за допомогою цих ознак.
Ознаки                                                               Умови життя
1 листки, перетворені на колючки                   а) піщана пустеля з жарким кліматом
2 щільний шкіряний покрив, укри-                          б) тропічний дощовий ліс
тий роговими щитками                                             
3 широкі листки з отворами на                       
листовій пластинці                                           
4 волога шкіра багата на залози                      


06 квітня 2020 року
для учнів 9-Б класу
Тема                   Біорізноманіття.
Основи еволюційної філогенії та систематики

1. Прочитати§ 50 стр. 212-215
2. Виконати письмово
Розгляньте філогенетичне дерево, застосуйте знання організмів та заповніть таблицю. Зробіть висновок про єдність органічного світу.
Назва групи
Представники
Бактерії

Археї

Одноклітинні твариноподібні

Одноклітинні водорості

Рослини

Гриби

Тварини


Описание: Картинки по запросу філогенетичне дерево малюнки




09 квітня 2020 року
для учнів 9-Б класу
Тема                   Основні групи організмів: бактерії, археї, еукаріоти

1. Прочитати § 52стр. 220 -223

2. Виконати письмово
Визначте значення позначених елементів будови узагальненої клітини бактерій та заповніть таблицю в робочому зошиті.
Назва елементів будови
Значення
1. Джгутик

2. Рибосоми

3. Включення

4. Плазмалема

5. Клітинна стінка

6. Нуклеоїд

7. Мезосоми

8. Цитоплазма

9. Пілі, або фімбрії

10. Фотомембрани


Описание: Картинки по запросу будова клітини бактерії малюнок

Комментарии

Отправить комментарий